iklan penaja

09 August 2011

Pap pap pap! Karipap Karipap Cinta!


Pagi tadi gua dapat pesanan ringkas mengejut dari nombor yang tak dikenali dan sememangnya gua mengamalkan sikap terbuka, nombor yang tak kenal pun gua boleh layan janji jangan hantar sms2 porno kat gua dah la.

Dan seperti yang telah ditakdirkan, pesanan itu tertera begini:

Salam. Dengan segala hormatnya saudara dijemput ke Majlis Tayangan Ekslufsif & Sidang Media Filem Karipap Karipap Cinta. Tarikh : 10 Ogos 2011 (Rabu). Masa : 3petang. Tempat: Hall 6, Cathay Cineplex. E@Curve.Mutiara Damansara. Sila buat pengesahan kedatangan saudara segera. Terima Kasih.

Dan seperti yang telah ditakdirkan, gua balas pesanan itu begini:

Mestilah hadir, gila apa tak hadir?

Diikuti dengan tanda smiley begini :-)



Jadi buat mereka yang jenis katak bawah tempurung mari gua terangkan sikit.

Filem Karipap Karipap Cinta ini merupakan adaptasi daripada novel bestseller Karipap Karipap Cinta hasil tulisan Nazri Vovinski M. Anuar. Disebakan novel ini yang boleh tahan jugak hit dan hip nya, maka Cinematic Pictures di bawah arahan Hafsham telah mengambil keputusan untuk menjelmakan novel Karipap Karipap Cinta tersebut menjadi sebuah filem.

Filem ini dijangka akan keluar pawagam Raya tahun ni, tapi gua besok dah boleh tengok dah.hikhikhik

Sinopsis dia:

Ali adalah seorang pemuda yang bersopan dan baik perangainya tetapi kurang memiliki cita-cita dan motivasi.Dia bekerja di sebuah syarikat yang menerbitkan akhbar politik dan majalah misteri. Tugasnya adalah untuk mengambil foto tempat-tempat yang kelihatan seram dan mengubahsuainya kepada gambar yang kelihatan mempunyai hantu. Dia jatuh hati pada Sarah,yang bekerja sebagai Kartunis. Dalam satu kejadian meragut, Ali cuba untuk menjadi hero tetapi terpaksa diselamtkan oleh Sarah dengan kemahiran seni silatnya. Ali mendapat tahu yang Sarah pernah belajar di Universiti Al-Azhar dan mempunyai kelayakan sebagai Ustazah.

Dalam usaha unutk memikat Sarah dan keluarganya, Ali berbohong yang dia juga adalah pelajar kelulusan dari Al-Azhar. Sementara itu, bos Ali, Datuk Razali Bunari terlibat dalam satu pertelingkahan sengit dengan saingan politiknya Dato Zidan. Dia mendapat dokumen sulit mengenai skandal Dato Zidan dan ingin menerbitkannya melalui akhbar politik beliau.Ali terkejut apabila dapat tahu bahawa ayah Sarah pernah bekerja dengan Dato Zidan dan memang terlibat dalam skandal tersebut.Setelah ketahui keinginan Bosnya itu, Ali ingin menebus dosa dengan mencuri dokumen-dokumen tersebut dari pejabatnya. Dengan bantuan empat sekawan beliau dapat pecah masuk ke rumah Bosnya dan mencuri dokumen tersebut. Adakah hajat Ali untuk memikat sarah terkabul dengan kecurian itu? Atau adakah Ali akan bersifat jujur dengan memberitahu perkara sebenar? Dapatkan jawapannya di panggung kelak.


Gua kopi paste dari blog http://andyhowtt.gapuranetwork.net

Pelakon utama versi filem Karipap Karipap Cinta adalah *ehem* *ehem* Gambit Saifullah sebagai Ali, gua harap beliau tak mengecewakan besok. Manakala heroinnya adalah Melia Aimellia sebagai Sarah. Tak kenal?gua pun. Jangan bimbang, jap lagi orang kenal la tuh.

Esok gua kasi amek gambar banyak-banyak pastu kalau tiada aral melintang (gua tak terlibat kemalangan jalanraya atau dibunuh contohnya) gua akan kasi upload kat sini. Orait kawan-kawan?

Untuk maklumat tambahan, gua tak pernah baca pun novel Karipap Karipap Cinta ni. Tiada kesempatan.hikhikihk

p/s: Riya' tak semestinya bangga.


No comments:

Post a Comment